Firma Philean
Consult SRL este infiintata legal in sept. 2005, dar activitatea
propriu-zisa a inceput in vara anului 2006.
Printre
activitatile din 2006 se numara:
- Consultanta
pentru identificarea problemelor si a prioritatilor de actiune pentru
imbunatatire:
-
TehnoWorld Falticeni
-
QCERT
Suceava
- Colaborare
pentru derularea serviciilor de training in Lean Manufacturing
- Participare
la procesele de autorizare a cursurilor de managementul proiectelor
pentru:
-
PIPMM
Bucuresti
-
Romarketing Oradea
Experienta de
care beneficiaza Philean Consult SRL vine din activitatea de peste 20 de
ani a asociatului majoritar in domeniu productiei, proiectarii de
procese si fluxuri tehnologice, managementului calitatii si de peste 10
ani in managementului proiectelor, precum si ca trainer din 1995.
Principalul
scop al crearii firmei Philean Consult SRL a fost furnizarea de servicii
complexe in domeniul imbunatatirii performantelor, umane,
organizationale sau tehnice, prin strategia de a selecta si imbina
diferitele elemente relevante (adecvate fiecarei organizatii) specifice
sistemelor de management existente (Lean Manufacturing, TQM,
Modelul European de Excelenta, sistemul de managementul calitatii,
metodologia "Investor in People", rezolvarea creativa a problemelor,
responsabilitatea sociala si altele) si de a promova
crearea unui mediu favorabil in fiecare firma interesata, pentru
aplicarea metodologiei de rezolvare a problemelor si pentru eliminarea
cauzelor neplacerilor sau a asteptarilor neindeplinite.
Cīteva detalii
despre evolutia profesionala si dorintele fondatorului, directorului si
mentorului firmei Philean Consult SRL:
-
1985 - 1988: inginer,
specializarea Aeronave (promotia 1985 a Facultatii Aeronave din
Bucuresti), cu activitate de inginer tehnolog la IAR Brasov
pentru prelucrari de profile subtiri din metale si materiale compozite
-
1988 - 1994: inginer
industrial si responsabil calitate in cadrul unui institut de proiectare
de intreprinderi productive - specializare pe industria auto si
industria de produse speciale. A fost o perioada de vizite la
intreprinderi, de analiza, proiectare si imbunatatire de fluxuri
tehnologice de diferite tipuri, inclusiv dimensionarea de capacitati de
productie, imbunatatirea modului de amplasare si operare a
echipamentelor de productie, reorganizarea activitatilor de control pe
flux.
-
1994 - 1996: expert in
echipa CNFCMAC - Centrul National de Formare, Consultanta si Management
pentru Asigurarea Calitatii, infiintat la initiativa Institutului Roman
de Standardizare, ca urmare a transferului de know-how de la AFNOR. A
fost o perioada de colaborare la crearea unei strategii nationale
pentru imbunatatirea calitatii in Romania, de participare la numeroase
serii de cursuri de pregatire in managementul calitatii pentru sute de
participanti din intreprinderi din Romania, dar si de contact cu
metodele folosite in Franta, in SUA si Japonia in domeniul
standardizarii si controlului proceselor.
-
1996 - 1997: trainee si
trainer in domeniul managementului mentenantei industriale, in cadrul
incercarii firmei GAME din Franta de a dezvolta un centru ROGAME in
Romania, pentru reorganizarea functiei "Mentenanta" in intreprinderile
productive. Piata din Romania nu era insa pregatita acum 10 ani pentru
astfel de servicii, care asigura dezvoltarea intensiva a capacitatii de
productie si disponibilitatea intreprinderii pentru a satisface
cerintele clientilor. Tragic este ca si astazi multe intreprinderi din
Romania irosesc resurse, au capacitati supradimensionate de productie
(spatii, echipamente si oameni) care sa le permita sa acopere efectele
variatiilor anormale ce apar in lipsa asigurarii conditiilor pentru
realizarea unor procese controlate si stabile. In lunile petrecute in
Franta pentru pregatirea in domeniul managementului mentenantei,
valoarea adaugata a venit din vizitele la intreprinderi de productie de
diferite niveluri de complexitate - de la fabrica IBM de procesoare de
linga Paris, pina la furnizori de produse pentru centralele nucleare,
producatori de filme fotografice, furnizori de programe informatice
pentru simularea si controlul proceselor de productie, firme de servicii
de mentenanta. Lectia invatata a fost ca nu anul de fabricatie si
complexitatea echipamentelor de productie asigura performantele dorite,
ci cultura organizationala si modul de management al resurselor
disponibile.
-
1998 - 2001: trainer si
initiatorul activitatii de management de proiect intr-o firma de
consultanta din Bucuresti, in domeniul managementului calitatii. A fost
o perioada de acumulare de experienta, prin aprofundarea cunoasterii
pietei de consultanta din Romania si a principalilor actori in domeniu,
dar si de implicare in proiecte nationale si internationale, ceea ce a
produs o deschidere catre alte sisteme de management si avantajele lor:
TQM, IIP si Modelul European de Excelenta.
-
2001 - 2006: directorul
departamentului de proiecte al unei confederatii patronale nationale. A
fost o perioada de dezvoltare organizationala - prin crearea si
consolidarea departamentului si gestionarea implicarii in circa 30 de
proiecte cu finantare din fonduri europene. Dar adevarata valoare
adaugata a fost colaborarea cu zeci de parteneri europeni si cu
numeroase intreprinderi din toata tara, ceea ce a insemnat acces direct
la cunoasterea situatiei lor si observarea schimbarilor si a efectelor
acestora in diferite domenii si medii de activitate. Tot in aceasta
perioada a avut loc intilnirea cu Lean Manufacturing.
-
2001 - 2006: colaborare
ca trainer si consultant cu diferite organizatii si firme de consultanta
(QAkademia, RENAR, AG PITT, INDCONSULT, QCERT, ECIPA) pentru diferite
misiuni - legate de rezolvarea problemelor cronice, managementul
proiectelor, formarea formatorilor, comunicare, imbunatatirea calitatii.
-
Din 2006 - director
Philean Consult SRL.
Acesta a fost
traseul profesional de pina acum. In 1995 a avut loc "iluminarea" si a
inceput cautarea pentru cristalizarea unei abordari integrate a
conceptelor legate de imbunatatire.
Elementul
declansator a fost participarea la un curs de "train for trainers" - nu
atit tema in sine, ci intilnirea cu un om care a reusit in 5 zile sa
schimbe modul de gindire de-o viata prin intrebari care au avut ca scop
auto-cunoasterea si gasirea factorilor proprii de motivare.
Iar apoi, pe
fundamentul pregatit de cunostinte si diferite experiente - pornind de
la cerintele sistemului de managementul calitatii, prin integrarea
principiilor de imbunatatire continua a calitatii - dezvoltate de Juran
pornind de la conceptul japonez numit Kaizen, continuind cu managementul
mentenantei, reducerea pierderilor prin Lean Manufacturing, gasirea de
solutii creative prin TRIZ, implicarea tuturor in TQM, TPM, IIP sau
modelele de excelenta -, a aparut Philean Consult SRL.
Exista
consultanti buni si firme de consultanta renumite in unul sau mai multe
din domeniile specifice acestor modele. Cu ei isi doreste sa poata
colabora Philean Consult SRL. Dar, in acelasi timp, doreste sa fie
integratorul acestor abordari - astfel incit sa provoace imbunatatirea
la nivel organizational pe baza schimbarii de atitudine la nivel
personal a celor cu care intra in contact. Iar odata creat climatul
favorabil pentru schimbare, prin aplicarea instrumentelor de lucru
posibile, vor aparea cu siguranta rezultate imbunatatite prin actiuni
Philean.
Contactati-ne pentru mai multe detalii.